Zespół wobec zmian - skuteczne zarządzanie zmianą w przedsiębiorstwie

Założenia szkolenia:
Zarządzanie zmianami oraz sprawne wdrażanie innowacji stało się kluczowym wymogiem funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku. Prezentowane szkolenie przybliża nie tylko samą metodykę projektowania i wdrażania zmiany, ale także uczy, w jaki sposób radzić sobie z oporem pracowników wobec zmian. Na szkoleniu uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie komunikować zmianę, jak przeprowadzać kluczowe zadania związane ze zmianą. Podczas warsztatów pokażemy i przećwiczymy techniki wywierania wpływu. Dowiemy się, jak pracować kreatywnie nad własnym rozwojem, jak z sukcesem wdrażać zmiany również we własnym życiu i w odniesieniu do siebie.

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
1. Uczestnicy zrozumieją proces zmian zarówno z perspektywy uczestnika procesu jak i lidera wdrążającego zmianę.
2. Poznają korzyści wynikające z ustruktualizowanego podejścia do dużego zadania jak do projektu.
3. Uzyskają wiedzę w zakresie powiązania doświadczeń w zarządzaniu projektami z umiejętnościami potrzebnymi w zarządzaniu zmianą.
4. Nabędą umiejętność spojrzenia na proces zmian z różnych perspektyw biznesowych.
5. Utrwalą zmianę postrzegania sytuacji (od poczucia zagrożenia do osobistego rozwoju).
6. Zdobędą umiejętności planowania i skutecznego wdrażania zmiany.
7. Nauczą się zarządzać ryzykiem podczas wdrażania zmiany.
8. Zdobędą kluczową wiedzę na temat psychologicznego aspektu zmiany.
9. Nauczą się rozpoznawać i radzić sobie z oporem.
10. Dowiedzą się jakie techniki wywierania wpływu można etycznie stosować zarządzając zmianą.

Dla kogo?:
Szkolenie przeznaczone są dla grup składających się z zespołów pracowniczych i ich kierowników. Szczególnie użyteczne są dla grup zadaniowych (np. zespołów projektowych), które muszą wypracować zasady pracy i metody osiągania postawionych przed nimi wymiernych wyników.

Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150zł netto

Program szkolenia:

Wprowadzenie do warsztatów.
•    Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
•    Omówienie głównych elementów warsztatów.
I. Wprowadzenie do zarządzania zmianami.
•    Punkt wyjścia – jak radzisz sobie z sytuacją zmiany (warsztat panelowy).
•    Zarządzanie zmianą  - kluczowe aspekty.
•    Psychologia zmiany - szansa a może konieczność?
•    Stereotypy dotyczące zmiany.
•    Przesłanki doskonalenia organizacji.
•    Przygotowanie się do zmiany.
•    Metody doskonalenia organizacji.
•    Skuteczność doskonalenia organizacji.
II. Charakter zmian organizacyjnych.
•    Wieloaspektowość pojęcia zarządzania zmianami organizacyjnymi.
•    Główne czynniki inicjujące zmiany w przedsiębiorstwach.
•    Siły rynkowe działające na rzecz zmian.
•    Zmiana planowana czy zmiana dostosowawcza?
III. Proces zarządzania zmianą w organizacjach.
•    Główne kroki procesu zarządzania zmianą.
•    Motywy, cele, rodzaje i istota zmian w przedsiębiorstwie.
•    Efektywna komunikacja w procesie zmian.
•    Radzenie sobie z oporem wobec zmian.
IV. Scenariusze wdrożeniowe dla zmian organizacyjnych.
•    Wdrożenie zmian optymalizacyjnych w procesach biznesowych.
•    Wdrożenie zmian transformacyjnych.
•    Wdrażanie zmian strategii  i działań operacyjnych.
•    Reinżynieria procesów biznesowych.
V. Model wprowadzania zmian w przedsiębiorstwie.
•    Model 3 kroków.
•    Psychologia każdego z 3 etapów (ćwiczenie w którym zostanie omówione co dzieje się na każdym etepie wśród uczestników zmiany oraz jaka jest na tych etapach rola i zadania lidera).
•    Podejście sytuacyjne do realizacji i zmian celów biznesowych.
VI. Metodyka projektowania zmian w przedsiębiorstwie (ćwiczenia zespołowe). 
•    Planowanie zmiany.
•    Implementacja zmiany.
•    Monitorowanie osiąganych rezultatów.
•    Korygowanie przyjętych założeń.
VII. Aspekt psychospołeczny wprowadzania zmian
•    Rola komunikacji we wdrażaniu zmian (ćwiczenie).
•    Jak skutecznie komunikować zmianę (ćwiczenie).
•    Źródła oporu wobec zmian.
•    Zrozumienie przyczyn oporu wobec zmian.
•    Rozpoznawanie symptomów oporu (ćwiczenie).
•    Metody przełamywania oporu i konfliktów (ćwiczenie).
•    Angażowanie pracowników w proces zmian – techniki.
VIII. Skuteczne wywieranie wpływu przez lidera zmiany
•    Jak być liderem w każdej sytuacji?
•    Rola lidera w obliczu zmiany.
•    Dobór narzędzi i technik do zarządzania zmianą.
•    Budowanie zaufania i akceptacji zmian organizacyjnych
•    Jak przekonywać ludzi do zmiany.
•    Wywieranie wpływu na ludzi (warsztat).
IX. Automotywacja w procesie kreatywnego zarządzania zmianą
•    Jak prawidłowo rozpoznawać własne uczucia?
•    Diagnoza indywidualnych postaw wobec zmian oraz poznanie sposobów zwiększenia elastyczności wobec zmiany.
•    Własny sposób myślenia – rozpoczynanie zmian od nas samych.
•    Szukanie nowych rozwiązań w znanych sytuacjach.
X. Rozwiązywanie problemów podczas wdrażanej zmiany 
•    jak rozpoznać i zdefiniować problem
•    analiza problemu (poznamy metody: macierz wagi i trudności problemu oraz diagram przyczynowo-skutkowy)
•    narzędzia generowania rozwiązań (zastosowanie burzy mózgów – ćwiczenie)
•    wybór rozwiązania – macierz oceny kryteriów wyboru
•    realizacja wybranego rozwiązania
•    metody oceny rozwiązania
XI. Zarządzanie projektami a zarządzanie zmianą
•    Zarządzanie projektem w świetle wprowadzania zmian organizacyjnych.
•    Rola menadżera w zarządzaniu zmianą, jej kreowaniu i wprowadzaniu.
•    Procedura sterowania zmianami.
•    Dokumenty formalne w zarządzaniu zmianą.
Podsumowanie warsztatów szkoleniowych i wnioski końcowe.

Metodologia:
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
•    Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
•    Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
•    Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.

Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.

Termin i miejsce szkolenia: