Metodyka budowy strategii

Założenia szkolenia:
•    Ugruntowanie i poszerzenie wiedzy dotyczącej zarządzania strategicznego
•    Umiejętne wykorzystanie szeregu technik i metod optymalnego wyboru różnych scenariuszy rozwoju przedsiębiorstwa i kreowania wartości dodanej dla Klientów
•    Skuteczne kreowanie strategii firmy i wykorzystania zdobytej wiedzy do oceny szans i zagrożeń podejmowanych przedsięwzięć biznesowych

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
•    Zapoznanie uczestników z przebiegiem i uwarunkowaniami procesu budowy strategii firmy
•    Rozwinięcie umiejętności interdyscyplinarnego, kompleksowego spojrzenia na działalność przedsiębiorstwa
•    Określenie form organizacji procesu planowania strategicznego
•    Określenie współzależności pomiędzy różnymi obszarami funkcjonowania przedsiębiorstwa
•    Przeprowadzenie analizy otoczenia i potencjału firmy oraz wyznaczanie celów strategicznych firmy
•    Formułowanie ramowy plan realizacji strategii przedsiębiorstwa
•    Formułowanie celów i zadań dla zespołów pracowniczych

Dla kogo?:
Szkolenie przeznaczone są dla grup składających się z zespołów pracowniczych i ich kierowników. Szczególnie użyteczne są dla grup zadaniowych (np. zespołów projektowych), które muszą wypracować zasady pracy i metody osiągania postawionych przed nimi wymiernych wyników. Udział pełnych zespołów, tj. razem kierowników i ich podwładnych jest warunkiem niezbędnym realizacji celów warsztatów.

Cena szkolenia:

Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto

Program szkolenia:

Wprowadzenie do warsztatów z zarządzania strategicznego.

1. Główne elementy i pojęcia z zakresu zarządzania strategicznego.
2. Misja firmy i jej znaczenie dla interesariuszy przedsiębiorstwa.
3. Wizja rozwojowa i jej zasady komunikowania.
4. Wartości i ich realizacja w przedsiębiorstwie – kształtowanie kultury organizacyjnej.
5. Cele strategiczne – cel celowi nie równy.
6. Docelowa grupa klientów – czyli jak wykorzystać niszę rynkową i realnie oceniać szanse i zagrożenia.
7. Definiowanie potrzeb rynku poprzez właściwą analizę informacji od Klientów i konkurencji.
8. Strategie pozycjonowania i budowy scenariuszy strategicznych.
9. Podejmowanie decyzji strategicznych – zasady, odpowiedzialność i skuteczność w realizacji planów.
10. Wykorzystanie narzędzi SWOT i Strategicznej Karty Wyników.
11. Proces budowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa.
12. Kaskadowanie strategii w dół organizacji m.in. poprzez wdrożenie zasad zarządzania przez cele.
13. Podsumowanie I i II dnia warsztatów szkoleniowych.

Metodologia:
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
1.    Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
2.    Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
3.    Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Literatura szkoleniowa:
1.    Drążek Z., Niemczynowicz B., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2003.

Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.

Termin i miejsce szkolenia: