Zarządzanie czasem

Założenia szkolenia:
Celem szkolenia jest przedstawienie uczestnikom skutecznych metod i technik w zakresie efektywnego zarządzania czasem przy wykorzystaniu praktycznych, sprawdzonych technik i narzędzi w nowoczesnych firmach. W ramach programu omówione zostaną główne ograniczenia, których nieuwzględnienie podczas realizacji własnych przedsięwzięć może skutkować brakiem realizacji celów biznesowych.
Szkolenie pozwala przyjrzeć się i zaplanować optymalny czas pracy i odpoczynku indywidualnie dla każdej osoby. Uczy też tego, jak współpracować z kolegami w firmie tak, by działania zespołu były jak najbardziej efektywne. Dzięki prezentacji i aktywnym ćwiczeniom dotyczącym świadomego planowania czasu i zadań uczestnicy zyskują możliwość doskonalenia swych umiejętności poprzez właściwe formułowanie swoich wymagań i oczekiwań względem innych pracowników uzyskując lepsze efekty swojej pracy i uzyskując większą motywację do realizacji ambitnych celów zawodowych.
Warsztaty szkoleniowe dają szansę na poznanie zaawansowanych technik dających możliwość optymalizacji własnych przedsięwzięć i skupieniu się na realizacji innowacyjnych rozwiązań.

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
1.    W jaki sposób świadomie zarządzać swoim czasem i graniczeniami podczas realizacji zadań.
2.    Właściwie komunikować swoje oczekiwania względem innych pracowników.
3.    Definiować i delegować cele i zadania.
4.    Zarządzać priorytetami i planować realne czasy wykonania zadań.
5.    Oceniać posiadane rezerwy i optymalnie wykorzystać nie tylko swój potencjał, ale i własnych zespołów.
6.    Zdobyć właściwe rozeznanie co do przyszłych działań i planów biznesowych przedsiębiorstwa.
7.    Zachować większą swobodę twórczego działania.
8.    Lepiej radzić sobie ze stresem i ograniczeniami.
9.    Konsekwentnie i systematycznie realizować cele, by nadać życiu sens i właściwy kierunek.
10.    Szacować koszty i czasy trwania zadań przy wykorzystaniu różnych technik estymacji.
11.    Podejmować lepsze decyzje na podstawie analiz zleconych zadań i zależności pomiędzy zadaniami.

Dla kogo?:
•    kadry kierowniczej wszystkich szczebli zarządzania
•    kadry zarządzającej zasobami ludzkimi
•    specjalistów ds. personalnych
•    osób odpowiedzialnych w firmie za utrzymywanie prawidłowych relacji interpersonalnych
•    do menedżerów IT, team leaderów, konsultantów, wdrożeniowieców, testerów
•    wszystkich osób zainteresowanych problematyką zarządzania czasem.

Cena szkolenia:

Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto

Program szkolenia:

1.    Ustalanie celu i priorytetów działań -  czyli jak definiować najważniejsze elementy zarządzania czasem. 

-    Metoda definiowania celów - S.M.A.R.T.
-    Model osiągania celów – wizja, test, elastyczność.
-    Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda - czyli jak wykorzystać odpowiednio czas na realizację zadań.
-    Horyzonty planowania – klucz do określania priorytetów.
-    Zyskiwanie czasu dzięki kasowaniu negatywnych nawyków – lista rzeczy, których nie należy robić.

2.    Efektywność osobista  - osiąganie rezultatów przy optymalnym wykorzystaniu zasobów.

-    Cztery generacje zarządzania czasem. 
-    Złota zasada Pareto -  koncentracja na esencji, moc kasowania i potęga upraszczania.
-    5 kroków do sukcesu i wzrostu motywacji. 
-    Prawo Parkinsona – magia terminów zwiększających efektywność.
-    Prawo Hofstadtera – uważaj co robisz, bo będziesz to robił dłużej, niż myślisz.
-    Lenistwo bycia zajętym – jak bycie zajętym, wydajność i produktywność różnią się od siebie.

3.    Skuteczne planowanie działań a zarządzanie czasem. 

-    Technika ALPEN – o krok bliżej na rzecz doskonałości biznesowej.
-    Dobra organizacja dnia – czynniki sukcesu zawodowego.
-    Najlepsze praktyki w planowaniu planowaniu działań. 
-    Techniki radzenia sobie ze zmianą priorytetów zadań.

4.    Podejmowanie trafnych decyzji (szkolenia zarządzanie czasem).

-    Przypomnienie priorytetów zadań.
-    Skuteczne delegowanie zadań. 
-    Zasada ABC. 
-    Wprowadzanie dyscypliny w życiu codziennym: prywatnym i zawodowym.

5.    Organizacja czasu a współpraca i budowanie relacji z pracownikami (zarządzanie czasem) 

-    Asertywność, droga do oszczędności czasu.
-    Jasna i rzeczowa komunikacja z ludźmi.
-    Planowanie i prowadzenie udanych spotkań, czyli osiąganie celu bez straty czasu

6.    Błędy, które przeszkadzają zarządzać czasem (odwlekanie, perfekcjonizm, pracoholizm).

7.    Zasady radzenia sobie z pochłaniaczami czasu.

8.    Techniki radzenia sobie ze stresem - przykłady ćwiczeń relaksacyjnych. 

-    Jak efektywne zarządzać czasem mimo przedłużającego się stresu.
-    kontrolowanie terminów jako krok do efektywnej realizacji celów.
-    Zasady efektywnego odpoczynku.

9.    Kilka projektów jedno działanie:

-    Układanie działania w projekty.
-    Moc pojedynczego następnego działania.
-    Konteksty – jak najefektywniej wykonywać następne działania.
-    Koncentracja – jedno działanie vs. wiele działań jednocześnie.
-    Metody zrobienia tego, co powinno być zrobione – jak przestać odkładać zadania na potem.
-    Strategia małych kroków – jak zrobić cokolwiek masz do zrobienia.
-    Zasada 2 minut – rzeczy robią się od razu.

10.    Wdrożenie prostej i pełnej metody zaplanowania projektu na podstawie celu.

11. Podsumowanie warsztatów i wnioski końcowe.

Metodologia:
•    Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
•    Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
•    Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Literatura szkoleniowa:
•    Gorman T., Realizacja. Droga do wykonania planów,One Press, Wydawnictwo Helion ,Marzec 2009.
•    McConnell S., Szacowanie oprogramowania: kulisy czarnej magii, A.P.N. Promise , Styczeń 2006.
•    ISBN:978-83-7561-022-2, Project cost estimation and cost management, MT Biznes,2010.

Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.

Termin i miejsce szkolenia: