Budowanie sprawnego zespołu

Założenia szkolenia:
•    Rozwinijanie umiejętności przywódczych uzależnionych od różnych sytuacji i zdarzeń biznesowych
•    Rozwinijanie cennych doświadczenień praktycznych, dającym możliwość opanowania umiejętności, dzięki którym będzie można optymalnie wykorzystać wiedzę i umiejętności najcenniejszych zasobów w realizowanych przedsięwzięciach czyli ludzi
•    Opanowania umiejętności, dzięki którym można optymalnie wykorzystać wiedzę i umiejętności najcenniejszych zasobów w realizowanych przedsięwzięciach czyli ludzi

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
•    Rozwinięcie umiejętności przywódczych uzależnionych od różnych sytuacji i zdarzeń biznesowych
•    Rozwinięcie cennych doświadczenień praktycznych, dającym możliwość opanowania umiejętności, dzięki którym będzie można optymalnie wykorzystać wiedzę i umiejętności najcenniejszych zasobów w realizowanych przedsięwzięciach czyli ludzi
•    Określenie celu i sporządzenie strategii procesu budowania i zarządzania podległym zespołem pracowników w zależności od konkretnej sytuacji

Dla kogo?:
Szkolenie przeznaczone są dla grup składających się z zespołów pracowniczych i ich kierowników. Szczególnie użyteczne są dla grup zadaniowych (np. zespołów projektowych), które muszą wypracować zasady pracy i metody osiągania postawionych przed nimi wymiernych wyników. Udział pełnych zespołów, tj. razem kierowników i ich podwładnych jest warunkiem niezbędnym realizacji celów warsztatów.

Cena szkolenia:

Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto

Program szkolenia:

1. Lider i przywództwo w zarządzaniu zespołem
•       Przywództwo i kierowanie
•    Definiowanie przywództwa
•    Podstawowe różnice miedzy przywództwem i kierowaniem
•    8 kroków do przywództwa
•    Cechy i rola lidera w zespole i organizacji
•    Ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb  rozwojowych
•    Formułowanie własnej wizji przywódczej z uwzględnieniem przeprowadzonej oceny i ustalenie najlepszej metody jej urzeczywistnienia
2. Kluczowe zadania i wyzwania lidera w zespole  interdyscyplinarnym
•    Czym jest i jak zbudować efektywny zespół?
•    Kiedy grupa staje się zespołem?
•    Kluczowe elementy współpracy
•    Współczesne wyzwania lidera w zespołach - czyli jak znaleźć złoty środek
3. Style przywództwa i ich wykorzystanie w przedsiębiorstwach
•    Jaki jest mój styl przywództwa?
•    Moja droga rozwoju menedżerskiego
•    Moja rola, jako członka zespołu projektowego
•    Koncepcja przywództwa sytuacyjnego
4. Lider - postawy motywujące Zespół
•    Zachowania lidera sytuacyjnego
•    Wywieranie wpływu bez formalnej władzy
•    Wizja i kierunki oddziaływań lidera
5. Przywództwo a działania etyczne
•    Rola etycznego postępowania z zasadami przywództwa sytuacyjnego
•    Jak minimalizować wpływ między własnymi normami etycznymi a normami pożądanymi w organizacji?
•    Potrójne ograniczenie a zachowania etyczne - wskazówki i pułapki zachowań menedżerów
6. Skuteczne koordynowanie działań w Zespole
•    Aspekt wielowymiarowej komunikacji
•    Opanowanie sztuki przekonywania
•    Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi
•    Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać
7. Coaching Zespołu - narzędzia wsparcia
•    Podstawowe zasady budowania zespołu - recepta czy konieczność?
•    Zdrowy Coaching - czyli jak zwiększyć motywację do działania
•    Zasady ustalania priorytetów i wyznaczania celów krótko i długoterminowych
•    Postępowanie lidera w sytuacjach kryzysowych - metodyka postępowania.
8. Podsumowanie i wnioski końcowe

Metodologia:
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
1.    Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami
2.    Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania
3.    Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów
Literatura szkoleniowa:
1.    Batko A., Sztuka perswazji czyli język wpływu i manipulacji, Helion, 2005.
2.    Hollander J., Wijnberg J., Coaching Prowokatywny, Metamorfoza, 2009.

Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.

Termin i miejsce szkolenia: