Modelowanie procesów biznesowych

Założenia szkolenia:
•    zapoznanie słuchaczy z tematyką procesów biznesowych, w szczególności z technikami analizy, modelowania i zarządzania projektami dotyczącymi procesów biznesowych
•    Uzyskanie wiedzy oraz praktycznych umiejętności w zakresie: techniki analizy i modelowania procesów biznesowych, metody i narzędzia do monitorowania procesów biznesowych, sposoby wyznaczania wskaźników (KPI) oraz optymalizacji procesów biznesowych, metody wdrażania i zarządzania procesami biznesowymi, narzędzia wspierające uczestników przedsięwzięć związanych z procesami biznesowymi

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
•    Poznanie i zrozumienie zasad modelowania procesów
•    Nabycie umiejętności identyfikowania procesów biznesowych oraz ich przedstawianie w formie diagramu BPMN
•    Poznanie składni języka BPMN oraz wzorców procesowych ułatwiających modelowanie
•    Przećwiczenie pod okiem praktyka tworzenie diagramów BPMN
•    Uzyskanie wiedzy, jakie narzędzia informatyczne wspomagają modelowanie i optymalizację procesów

Dla kogo?:
Szkolenie skierowane jest do kadry menedżerskiej i zarządzającej oraz do:
•    Właścicieli procesów
•    Analityków procesów biznesowych
•    Specjalistów ds. kontrolingu
•    Konsultantów biznesowych
•    Zespołów wdrożeniowych narzędzi informatycznych.

Cena szkolenia:

Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto

Program szkolenia:

1. Podstawy modelowania procesów biznesowych
•    Po co modelujemy procesy?
•    Pomysł, projekt, produkt, proces i usługa
2. Dążenie do standaryzacji: podstawy wymagań ISO i SixSigma
•    Określanie celów modelu
•    Kiedy nie modelować procesów
3. Wstęp do modelowania
•    Procesy biznesowe w organizacjach
•    Role w procesach
•    Wielowymiarowość struktur w organizacji
•    Struktura procesów i usług
•    Zasady tworzenia modelu procesów biznesowych
•    Identyfikacja procesów
4. Zaawansowane metody modelowania - notacja BPMN (Business Process Modeling Notation).
•    Typy procesów
•    Zdarzenia, czynności, bramki - obiekty do modelowania przepływu
•    Artefakty i obiekty danych
•    Elementy łączenia obiektów
•    Koncepcja żetonu (tokena)
•    Podprocesy i procesy równoległe
•    Uczestnicy i tory.
5. Struktura modelu procesów biznesowych
•    Obszar modelowanej rzeczywistości
•    Dekompozycja procesów
•    Powiązania procesów z innymi elementami organizacji
6. Wzorce procesowe
•    Czym są wzorce procesowe?
•    Wzorce proste
•    Sekwencja
•    Podział współbieżny
•    Synchronizacja
•    Połączenie podstawowe
•    Wzorce zaawansowane
•    Podział wielokrotny
•    Połączenie synchroniczne
•    Połączenie wielokrotne
•    Dyskryminator
•    Wzorce strukturalne
•    Pętle
•    Zakończenia
•    Wzorce obejmujące wiele instancji procesu
•    Wzorce anulowania
•    Anulowanie aktywności
•    Anulowanie całego lub fragmentu procesu
7. Wspomaganie budowy modelu procesów biznesowych przez narzędzia informatyczne
8. Zastosowania narzędzi informatycznych
9.  Symulowanie działania procesów

Metodologia:
Szkolenie jest prowadzone w formie wykładów i warsztatów. Zadania warsztatowe opracowano na podstawie rzeczywistych problemów biznesowych, w taki sposób, aby umożliwić uczestnikom kreatywne poszukiwanie rozwiązań w oparciu m.in. o własne doświadczenia zawodowe. Opracowane zadania warsztatowe umożliwiają praktyczne sprawdzenie wykładanej teorii oraz wymianę bezcennych doświadczeń w grupie szkoleniowej.

Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.

Termin i miejsce szkolenia: