Optymalizacja komunikacji

Założenia szkolenia:
•    Zapoznanie uczestników z najważniejszymi zagadnieniami komunikacji
•    Wykształcenie umiejętności poprawnej analizy słowa i planowania strategicznego oraz wykorzystania narzędzi komunikacyjnych do wdrażania planów relacyjnych
•    Opanowanie zasad skutecznej komunikacji w zespole menedżerskim
•    Poznanie procesu budowania autorytetu
•    Zdobycie wiedzy jak wykorzystywać postawę asertywną w procesie komunikacji z menedżerami i pracownikami
•    Poznanie zasad prezentowania trudnych decyzji, udzielania konstruktywnej krytyki oraz pochwał
•    Zdobycie umiejętności w zakresie szybkiego rozpoznawania sytuacji będących potencjalnym źródłem konfliktów

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
•    Wiedza indywidualna, w jaki sposób zbierać informacje o potrzebach i pracować nad własnymi kompetencjami komunikacyjnymi
•    Rozwinięcie umiejętności sprawnego posługiwania się narzędziami komunikacji zarówno przydatnych do optymalizacji procesów przepływu informacji, jak i do rozwiązywania trudnych sytuacji
•    Zapoznanie się z elementami prawa skupiającymi się na ewidencjonowaniu czasu pracy, prowadzeniu list obecności, rozliczaniu podróży służbowych, czy urlopów
•    Poznanie prawnych aspektów organizacji obiegu dokumentacji, tworzenia pism biznesowych, zasad przechowywania i udostępniania kluczowej dokumentacji oraz postępowania z dokumentacją związaną z należnościami
•    Poznanie metody planowania własnej pracy z wykorzystaniem techniki mind mappingu, która przynosi oszczędność rzędu 50-95% czasu
•    Poznanie, w jaki sposób planować spotkania, konferencje, innych projektów integracyjnych oraz koordynacji obiegu informacji dzięki mind mappingowi

Dla kogo?:
Szkolenie przeznaczone jest dla kadry kierowniczej, niezależnych konsultantów oraz wszystkich osób, którym potrzebna jest wiedza i umiejętności w zakresie optymalizacji komunikacji.

Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto

Program szkolenia:

1. Komunikowanie głównych idei i celów w organizacji – główne wyzwania menedżerskie
2. Zasady komunikowania celów przedsiębiorstwa wynikających z misji, wizji oraz strategii marketingowej
3. Kluczowe elementy skutecznego systemu komunikacji menedżerskiej w przedsiębiorstwie
4. Określanie własnych postaw i zachowań w kontaktach z menedżerami
5. Sposoby wykorzystywania osobistych cech przywódcy do podwyższenia efektywności przekazu
6. Przegląd skutecznych narzędzi i technik komunikacyjnych w celu wzmocnienia przekazu ważnych decyzji biznesowych dla pracowników
7. Rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej kształtowaniu oczekiwanych postaw pracowniczych
8. Asertywność pracowników i menedżerów – gdzie jest złoty środek?
9. Konstruktywna krytyka - różne formy przekazywania i odbierania negatywnych ocen
10. Najczęściej popełniane błędy przy krytykowaniu
11. Rozmowy coachingowe – panaceum na zwiększenie efektywności naszych pracowników
12. Metody szybkiego rozpoznawania sytuacji, będących potencjalnymi źródłami konfliktów
13. Mechanizmy obronne przed manipulacją – czyli jak wykorzystać swoją wiedzę do aktywizowania realizacji celów przez pracowników
14. Podsumowanie warsztatów szkoleniowych

Metodologia:
Szkolenie ma formułę warsztatu. Zajęcia stanowią połączenie mini-wykładów, ćwiczeń grupowych i indywidualnych, analiz przypadków, nauki umiejętności oraz dyskusji grupowych.
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
1.    Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
2.    Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
3.    Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Lieratura szkoleniowa:
1.    Parker G., Zespoły interdyscyplinarne. Jak pracować z sojusznikami, wrogami i innymi nieznajomymi, MT&DC, Warszawa 2007.
2.    Batko A., Sztuka perswazji czyli język wpływu i manipulacji, Helion, 2005.
3.    Hollander J., Wijnberg J., Coaching Prowokatywny, Metamorfoza, 2009.

Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.

Termin i miejsce szkolenia: