Efektywna komunikacja - dialog

Założenia szkolenia:
•    Zwiększenie efektywności pracy swojego zespołu
•    Zdobycie praktycznych umiejętności efektywnego komunikowania się między klientami wewnętrznymi firmy
•    Nabycie zdolności do naturalnego i skutecznego posługiwania się językiem perswazji w celu uzyskiwania pożądanych rezultatów
•    Opanowanie umiejętności przyjmowania asertywnej postawy i stylów komunikacji w relacjach wewnętrznych, przestaną unikać, lecz zaczną skutecznie radzić sobie w sytuacjach konfliktowych

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
•    Uświadomienie sobie, jak ważne w osiąganiu efektów jest tworzenie bezpiecznego emocjonalnie środowiska pracy; oraz bezpiecznej komunikacji
•    Poznanie czynników, od których zależy efektywność zespołu ukierunkowanego na zadania i na dobre relacje interpersonalne
•    Ćwiczenie umiejętności stymulowania otwartości i zaufania w zespołach zadaniowych

Dla kogo?:
Szkolenie przeznaczone są dla grup składających się z zespołów pracowniczych i ich kierowników. Szczególnie użyteczne są dla grup zadaniowych (np. zespołów projektowych), które muszą wypracować zasady pracy i metody osiągania postawionych przed nimi wymiernych wyników. Udział pełnych zespołów, tj. razem kierowników i ich podwładnych jest warunkiem niezbędnym realizacji celów Szkolenia.

Cena szkolenia:

Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto

Program szkolenia:

I. BUDOWANIE EFEKTYWNEGO ZESPOŁU W OPARCIU O DIALOG
- Zespół, a grupa; tożsamość zespołu
- Zarządzanie pracą (projektem) i członkami zespołu
- Wspólne pokonywanie problemów
- Metody generowania pomysłów
- Skuteczne przekonywanie innych do swoich racji w oparciu o język perswazji
- Efekt synergii w praktyce
II. KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA
- potrzeba komunikacji interpersonalnej
- rola komunikacji wewnętrznej w oparciu o konkretne przykłady z życia firmy
- specyfika komunikacji między klientami w zależności od różnych elementów cechujących organizację (rodzaj struktury, styl przywództwa, kultura organizacyjna, wielkość i rozproszenie firmy)
- nadawanie i odbieranie efektywnych komunikatów w pionie i w poziomie
- najważniejsze elementy i techniki z obszaru komunikacji werbalnej, niewerbalnej i parawerbalnej
- konstruktywne zarządzanie relacjami (spotkaniami, zebraniami, sytuacjami negocjacyjnymi) między pracownikami w oparciu o nowoczesne narzędzia prowadzenia pracy zespołowej (metodologia, techniki, postawy, narzędzia moderowania)
- idea cross-functional teams jako skutecznej pracy zespołowej
III. JĘZYK DIALOGU W PRAKTYCE
- wprowadzenie do języka dialogu w efektywnej komunikacji
- praktyczne przykłady w oparciu o potrzeby uczestników
- magiczne słowa i prawa (zasady) „rządzące” obszarem dialogu
- pozytywne manipulowanie w celu pozyskania zamierzonego efektu w relacji z drugim pracownikiem
- implikacje i presupozycje w praktyce
IV. ASERTYWNOŚĆ OSOBISTA, A BIZNESOWA
- Diagnoza postaw pracowników
- Techniki obrony przed postawami agresywnymi / uległymi
- Techniki uzyskiwania porozumienia

Metodologia:
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o Cykl Kolba.
Każde z poruszanych tematów w trakcie szkolenia zagadnień zawiera trzy elementy:
Edukacyjny – zapoznanie uczestników z podstawami wiedzy z danego zakresu,
Warsztatowy – uczestnicy ćwicząc rozwijają swoje umiejętności i kompetencje,
Praktyczny – uczestnicy wspólnie omawiają sposoby zastosowania omawianych zagadnień w pracy zawodowej. Stosowane metody:
•    mini wykład
•    dyskusje grupowe
•    zadania grupowe
•    praca w parach
•    studium przypadku
•    prezentacje
•    odgrywanie ról
•    symulacje

Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.

Termin i miejsce szkolenia: