Efektywna komunikacja - trening interpersonalny

Założenia szkolenia:
•    Rozwijanie umiejętności komunikacji interpersonalnej
•    Rozwijanie umiejętności interpersonalnych
•    Rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania i skutecznego zadawania pytań
•    Nadawanie i odbieranie efektywnych komunikatów w pionie i w poziomie
•    Opanowanie najważniejszych elementów i technik z obszaru komunikacji werbalnej i niewerbalnej

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
•    Rozwinięcie umiejętności komunikacji interpersonalnej
•    Rozwinięcie umiejętności interpersonalnych
•    Rozwinięcie umiejętności aktywnego słuchania i skutecznego zadawania pytań
•    Nadawanie i odbieranie efektywnych komunikatów w pionie i w poziomie
•    Skuteczne opanowanie najważniejszych elementów i technik z obszaru komunikacji werbalnej i niewerbalnej
•    Opanowanie umiejętności konstruktywnego zarządzania relacjami (spotkaniami, zebraniami, sytuacjami negocjacyjnymi) zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym
•    Skuteczne radzenie sobie ze stresem i z własnymi emocjami
•    Rozwijanie empatii, oraz umiejętności interpersonalnych
•    Nabycie umiejętności nawiązywania relacji, zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym

Dla kogo?:
Szkolenie adresowane jest dla wszystkich osób, które są zainteresowane rozwojem własnej osobowości, pomysłowości, komunikacji, oraz zdolności twórczych.

Cena szkolenia:

Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto

Program szkolenia:

1. Komunikacja interpersonalna
•    modele komunikacji
•    komunikacja werbalna i niewerbalna
•    znaczenie komunikacji niewerbalnej w kontakcie z drugą osobą
•    płaszczyzny komunikacji (kwadrat wypowiedzi według von Thuna)
•    elementy Analizy Tranzakcyjnej
•    techniki usprawniające komunikację
•    aktywne słuchanie
•    sposoby zadawania pytań
•    udzielanie informacji zwrotnej i ujawnianie emocji (w tym komunikat JA)
•    elementy asertywności, w tym prawa asertywności, asertywne wyrażanie ocen i przyjmowanie informacji zwrotnych (pochwał i krytyki)
•    rozwój empatii, oraz umiejętności emocjonalnych
•    umiejętność zarządzania emocjami
•    umiejętność radzenia sobie ze stresem
2. Rozwój umiejętności interpersonalnych i emocjonalnych
Trening interpersonalny to niezbędny element w szkoleniu osób pracujących z grupami ludzi: dla wszystkich menadżerów IT, solutions architektów, programistów i konsultantów. Trening pozwala na lepsze zrozumienie dynamiki pracy w grupie, poznanie różnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach interpersonalnych, daje możliwość „poeksperymentowania” z różnymi rodzajami komunikatów i zachowań.
Program to Wy i Wasze potrzeby.
Warsztat realizowany jest w oparciu o dynamikę pracy w grupie i ćwiczenia z zakresu komunikacji interpersonalnej.

Metodologia:
W trakcie zajęć czasie pracujemy niemal wyłącznie interaktywnie. Aranżujemy gry i scenki, w czasie których poznajecie Państwo praktyczne narzędzia i w trakcie których możecie Państwo doświadczyć zarówno roli kierownika, jak również Waszego podwładnego. Poza tym realizujemy mnóstwo ćwiczeń i zabaw edukacyjnych. We wszystkich ćwiczeniach indywidualnych korzystamy z realnych przykładów Uczestników, które poza walorem praktycznym służą również wymianie doświadczeń i wyciągnięciu wniosków.
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o Cykl Kolba.
Każde z poruszanych tematów w trakcie szkolenia zagadnień zawiera trzy elementy:
Edukacyjny – zapoznanie uczestników z podstawami wiedzy z danego zakresu,
Warsztatowy – uczestnicy ćwicząc rozwijają swoje umiejętności i kompetencje,
Praktyczny – uczestnicy wspólnie omawiają sposoby zastosowania omawianych zagadnień w pracy zawodowej.

Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.

Termin i miejsce szkolenia: