Public relations

Założenia szkolenia:
•    stworzenie uczestnikom możliwości poznania istoty Public Relations
•    zbudowanie świadomości roli PR jako narzędzia zarządzania
•    przedstawienie uczestnikom konkretnych działań i efektywnych rozwiązań z zakresu Public Relations w kontekście bieżącego funkcjonowania organizacji
•    przedstawienie spektrum możliwych działań podejmowanych w sytuacjach kryzysowych
•    przedstawienie elementów tworzenia wizerunku organizacji
•    nauka praktycznych reguł budowania relacji wewnątrz (np. pracownicy) i na zewnątrz firmy (np. media relations)

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
•    poznanie istoty Public Relations
•    Uświadomienie sobie rosnącej roli PR jako narzędzia zarządzania
•    Nauczenie uczestników, konkretnych działań i efektywnych rozwiązań z zakresu Public Relations w kontekście bieżącego funkcjonowania organizacji

Dla kogo?:
Odbiorcami są osoby, które zajmują się zarządzaniem wizerunkiem firmy, chcą zdobyć lub poszerzyć wiedzę i zdobyć nowe kwalifikacje z zakresu PR. Szkolenie kierujemy również do właścicieli firm, pracowników działów marketingowych zajmujących się kształtowaniem wizerunku organizacji, lub osób, które wiążą swoje plany rozwoju zawodowego z agencjami PR.

Cena szkolenia:

Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto

Program szkolenia:

1.    Istota Public Relations
o    PR – wprowadzenie (definicje, kierunki rozwoju)
o    Firma a jej otoczenie – praktyczne stosowanie narzędzi PR
o    Skuteczna komunikacja w PR, czyli jak to się robi
o    Informacja, wiarygodność, wizerunek – model działań PR-owych
2.    PR wewnętrzny i zewnętrzny – działania zintegrowane
o    Praktyczne elementy audytu komunikacyjnego – CASE STUDY
o    Spójność i precyzja przekazu
o    Komunikacja pionowa (szanse i zagrożenia)
o    Komunikacja pozioma
3.    Tworzenie strategii PR i jej efektywne wdrażanie
o    Strategia komunikacji i jej tożsamość z planami rozwoju firmy
o    Korzystanie z różnorodnych narzędzi i form przekazu
o    Kampanie edukacyjne
o    Corporate PR
o    Public Affairs
4.    Identyfikacja wizualna organizacji
o    Jednolitość, oryginalność, przejrzystość
o    Wizualne i pozawizualne elementy systemu
o    Standardy identyfikacji wizualnej
o    Zarządzanie systemem identyfikacji
5.    Biuro prasowe on-line. Internet w służbie PR
o    Internet – przyszłość PR
o    Interaktywność przekazu
o    Monitorowanie mediów
o    Biuro on-line – szanse i ograniczenia
6.    Działanie w sytuacji kryzysowej
o    Chcesz mieć pokój – szykuj wojnę
o    Postępowanie w sytuacji kryzysowej – krok po kroku
o    Jak obrócić klęskę w triumf
o    Sprzątanie po huraganie, czyli odbudowywanie zaufania
7.    Skuteczne oddziaływanie na opinię publiczną poprzez media
o    Kiedy wolno kłamać
o    Prawda, ale niecała
o    Powierzchowność przekazu a tworzenie wrażenia medialnego
o    Język mediów – tabloidyzacja
8.    Kontakty z dziennikarzami – zasady budowania trwałych relacji
o    Otwartość, rzetelność, wiarygodność jako elementy budowania relacji
o    Grzechy główne PR-owca
o    Tworzenie tekstów wg przykazań R.Kiplinga
o    Formalne i nieformalne kontakty z dziennikarzami
o    Autoryzacja i sprostowania
9.    Wywiady prasowe, radiowe i telewizyjne (na żywo i nagrywane)
o    Triki telewizyjne
o    Trudne pytania
o    Dwóch na jednego
o    Trema mobilizująca
o    Zasady zachowania w studiu radiowym i telewizyjnym
10.    Organizacja ciekawej konferencji prasowej
o    Co zrobić, żeby przyszli
o    Co zrobić, żeby nie zasnęli
o    Co zrobić, żeby napisali (pokazali, powiedzieli)
o    Co zrobić, żeby znowu przyszli
o    Gadżety, upominki, prezenty – korupcja czy wdzięczność
11.    Jak zorganizować event
o    Rodzaje event’ów
o    Wydarzenia specjalne – organizacja
o    Co, gdzie, kiedy – okiem praktyka
12.    Mecenat, sponsoring, lobbing
o    Obszary sponsoringu
o    Formy sponsoringu
o    Strategia sponsoringu
o    Przygotowanie kampanii lobbingowej

Metodologia:
•    Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
•    Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
•    Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.

Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.

Termin i miejsce szkolenia: