Merchandising

Założenia szkolenia:
•    Nauka praktycznej wiedzy i umiejętności w kontekście wspierania pracowników w rozwoju ich kompetencji oraz pożądanych zmian zachowań
•    Nauczenie uczestników szkolenia właściwego doboru i efektywnego wykorzystania odpowiednich metod wsparcia w zależności od rozwoju kompetencji podwładnych
•    Zaprezentowanie praw rządzących procesem decyzyjnym konsumentów
•    Rozwijanie umiejętności praktycznego zastosowania wystawienniczej zasady postrzegania kolorów, przestrzeni, wielkości, itd.
•    Nauka reguł łączenia produktów impulsowych z produktami pierwszej potrzeby

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
•    Poznanie zasad merchandisingu i sposobów dostosowania ekspozycji swoich produktów w zależności od tego jak klienci dokonują decyzji o zakupach
•    Zrozumienie gdzie leży siła merchandisingu, nauka sposobów prezentacji produktu.
•    Poznanie zasad zachowań konsumentów oraz dopasowania asortymentu do lokalizacji punktu sprzedaży, a na podstawie tej wiedzy zagospodarowania przestrzeni sklepu

Dla kogo?:
Odbiorcami warsztatu są handlowcy, którzy pracują w firmach gdzie nie ma standardów ekspozycyjnych i chcą poprzez ekspozycję zwiększyć sprzedaż.
Szkolenie jest również skierowane do handlowców, którzy pracują w organizacjach gdzie standardy już są określone. W takim wypadku warsztat jest przeprowadzany w oparciu o te standardy.

Cena szkolenia:

Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto

Program szkolenia:

1. Kreatywność w promocji sprzedaży
- bariery stojące na drodze twórczego myślenia
- ćwiczenia praktyczne na kreatywność
- możliwości wykorzystania kreatywności w praktycznym merchandisingu
2. Psychologia zachowań Klienta
- dlaczego dokonuje się zakupów
- podstawowe schematy zachowań klienta
- czynności fizyczne i umysłowe w miejscu sprzedaży
- zakupy impulsowe i zaplanowane
3. Kształtowanie przestrzeni handlowej
- układ funkcjonalny
- ciągi handlowo-komunikacyjne
- optymalizacja rozmieszczenia bloków asortymentowych
- punkty o największej sile oddziaływania
- elementy kompozycji wnętrza (światło, kolor, aranżacja)
- kształtowanie przestrzeni handlowej różnych P.S.D.
4. Kategoryzacja asortymentu - ćwiczenia praktyczne
- systematyka grup produktów
- komplementarość i substytucyjność
- relacja głębokości i szerokości
- zasady eksponowania poszczególnych grup produktów
- zasady eksponowania marek.
5. Tworzenie ekspozycji handlowej
- czynniki decydujące o zasadach eksponowania towarów
- rola i znaczenie ekspozytorów
- tworzenie ekspozycji specjalnych
- multifacing
- ekspozycje zwielokrotnione.
6. Rola i wykorzystanie materiałów sprzedażowych
- rodzaje materiałów wspierających sprzedaż
- klasyfikacja
- praktyczne wykorzystanie poszczególnych rodzajów materiałów sprzedażowych
7. Analiza wybranych grup produktów - ćwiczenia praktyczne
- szczegółowa systematyka danych grup
- analiza czynników warunkujących miejsce produktów na półce
- praktyczna prezentacja grupy na ekspozytorze.

Metodologia:
•    Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
•    Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
•    Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.

Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.

Termin i miejsce szkolenia: