Telepraca

Założenia szkolenia:
•    Zwiększenie zakresu wiedzy o telepracy
•    Podniesienie poziomu świadomości  na temat telepracy i pozostałych niestandardowych form aktywności zawodowej

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
•    Poznanie elastycznych form aktywności zawodowej
•    Uświadomienie korzyści wynikających z wprowadzenia telepracy (dla firmy jak i zatrudnionych w niej pracowników)
•    Zwiększenie zakresu wiedzy o telepracy
•    Uświadomienie uczestnikom konieczności zachowania równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym
•    Rozwój umiejętności selekcji telepracowników
•    Rozwój umiejętności  usprawniania komunikacji „na odległość”
•    Rozwój umiejętności z zakresu zarządzania

Dla kogo?:
Odbiorcami szkolenia są osoby zainteresowane alternatywnymi formami aktywności zawodowej. Szkolenie skierowane jest również dla menedżerów średniego i wyższego szczebla oraz dla osób, które rozpoczynają pracę na kierowniczym stanowisku, a także dla pracowników działów personalnych.

Cena szkolenia:

Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto

Program szkolenia:

1. Standardowy „wzorzec pracy”
2. Zmiany na rynku pracy i wynikające z nich konsekwencje dla podmiotów działających na rynku pracy.
3. Niestandardowe formy aktywności zawodowej
•    Kontraktowanie pracy
•    Leasing pracowniczy
•    Skondensowane godziny pracy
•    Praca w częściowym wymiarze godzin
•    Samozatrudnienie
•    Telepraca
4. Telepraca
•    Sposoby rozumienia telepracy
•    Rodzaje telepracy
•    Charakterystyka telepracy
•    Prawa i obowiązki telepracownika
•    Prawa i obowiązki pracodawcy
•    Korzyści i ograniczenia wynikające z telepracy
•    Niezbędne narzędzia teleinformatyczne pozwalające wykonywać pracę „na odległość”
•    Wymagania pracodawcy i cechy telepracownika
•    Zawody które można wykonywać za pośrednictwem telepracy
5. Równowaga pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym.
•    Różne obszary życia
•    Synchronizacja pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym
•    Niebezpieczeństwo pracoholizmu
•    Efektywny wypoczynek
6. Dobór zawodowy – rekrutacja telepracowników
•    Cechy i kompetencje pracownika a przydatność zawodowa w telepracy
•    Dobór pracowników (rekrutacja wewnętrzna a rekrutacja zewnętrzna)
•    Wybrane metody i narzędzia pomocne przy rekrutacji pracowników wykonujących pracę w sposób niestandardowy
7. Zarządzanie zespołem telepracowników
•    Zarządzanie wirtualną załogą
•    Wyznaczania celów i delegowanie zadań
•    Zadaniowy czas pracy
•    Komunikacja „na odległość”

Metodologia:
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o Cykl Kolba.
Każde z poruszanych tematów w trakcie szkolenia zagadnień zawiera trzy elementy:
Edukacyjny – zapoznanie uczestników z podstawami wiedzy z danego zakresu,
Warsztatowy – uczestnicy ćwicząc rozwijają swoje umiejętności i kompetencje,
Praktyczny – uczestnicy wspólnie omawiają sposoby zastosowania omawianych zagadnień w pracy zawodowej.
Stosowane metody:
- mini wykład,
- dyskusje grupowe,
- zadania grupowe,
- praca w parach,
- studium przypadku,
- prezentacje,
- odgrywanie ról, 
- symulacje.

Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.

Termin i miejsce szkolenia: