Budowanie sprawnego zespołu

Założenia szkolenia:
•    Rozwój kluczowych umiejętności przywódczych w zależności od różnych sytuacji i zdarzeń biznesowych
•     Rozwój kompetencji, w kontekście optymalnego wykorzystania wiedzy i umiejętności ludzi jako najcenniejszych zasobów przy realizowanych projektach i przedsięwzięciach.


Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
•    Rozwinięcie celu i stworzenie strategii procesu budowania i zarządzania podległym zespołem pracowników w zależności od konkretnej sytuacji

Dla kogo?:
Odbiorcami szkolenia są liderzy zespołów oraz kadra kierownicza wszystkich szczebli zarządzania.

Cena szkolenia:

Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto

Program szkolenia:

1. Lider i przywództwo w zarządzaniu zespołem 
•    Przywództwo i kierowanie
•    Definiowanie przywództwa
•    Podstawowe różnice miedzy przywództwem i kierowaniem
•    8 kroków do przywództwa
•    Cechy i rola lidera w zespole i organizacji
•    Ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb rozwojowych
•    Formułowanie własnej wizji przywódczej z uwzględnieniem przeprowadzonej oceny i ustalenie najlepszej metody jej urzeczywistnienia
2. Kluczowe zadania i wyzwania lidera w zespole interdyscyplinarnym
•    Czym jest i jak zbudować efektywny zespół?
•    Kiedy grupa staje się zespołem?
•    Kluczowe elementy współpracy
•    Współczesne wyzwania lidera w zespołach - czyli jak znaleźć złoty środek
3. Style przywództwa i ich wykorzystanie w przedsiębiorstwach
•    Jaki jest mój styl przywództwa?
•    Moja droga rozwoju menedżerskiego
•    Moja rola, jako członka zespołu projektowego
•    Koncepcja przywództwa sytuacyjnego
4. Lider – postawy motywujące Zespół
•    Zachowania lidera sytuacyjnego
•    Wywieranie wpływu bez formalnej władzy
Wizja i kierunki oddziaływań lidera
5. Przywództwo a działania etyczne
•    Rola etycznego postępowania z zasadami przywództwa sytuacyjnego
•    Jak minimalizować wpływ między własnymi normami etycznymi a normami pożądanymi w organizacji
•    Potrójne ograniczenie a zachowania etyczne – wskazówki i pułapki zachowań menedżerów
6. Skuteczne koordynowanie działań w Zespole
•    Aspekt wielowymiarowej komunikacji
•    Opanowanie sztuki przekonywania
•    Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi
•    Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać
7. Coaching Zespołu – narzędzia wsparcia
•    Podstawowe zasady budowania zespołu – recepta czy konieczność?
•    Zdrowy Coaching – czyli jak zwiększyć motywację do działania
•    Zasady ustalania priorytetów i wyznaczania celów krótko i długoterminowych
•    Postępowanie lidera w sytuacjach kryzysowych – metodyka postępowania

Metodologia:
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
1. Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
2. Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
3. Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.

Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni. W przypadku tego szkolenia jest możliwość przeprowadzenia w ciągu 1 dnia.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.

Termin i miejsce szkolenia: