Negocjacje w biznesie

Założenia szkolenia:
•    Poznanie różnych stylów negocjacyjnych – dialog kontra walka
•    Umiejętne rozróżnianie faktów od utartych przekonań - istota negocjacji kontra przekonania o negocjacjach
•    Poznanie zależności między kontekstem, narzędziami, predyspozycjami, przedmiotem negocjacji, a tendencjami w doborze stylu negocjacji
•    Dopełnienie i utrwalenie posiadanych umiejętności komunikacyjnych w sytuacjach spornych i konfliktowych
•    Zdefiniowanie pól kontroli, wpływu i poza wpływem
•    Wypracowanie umiejętności przygotowania do negocjacji – narzędzia, argumenty, stanowiska i interesy, bank pytań, bank odpowiedzi, scenariusz ustępstw
•    Umiejętność asertywnego zdobywania sprzymierzeńców, czyli „wczoraj wróg, dziś przyjaciel” – rozpoznanie i reagowanie na manipulację ze strony rozmówcy
•    Zwiększenie kontroli nad osiągnięciem porozumienia poprzez stosowanie spójnych strategii rozmów
•    Zmniejszenie wpływu emocji na przebieg rozmów
•    Większa pewność osiągnięcia trwałego porozumienia na płaszczyźnie merytorycznej i relacyjnej
•    Budowanie długofalowych relacji opartych o zaufanie i szacunek

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
•    Umiejętne zastosowanie umiejętności negocjacyjnych w celu osiągania pożądanych wyników
•    Skuteczne wykorzystywanie strategii negocjacyjnych
•    Umiejętne Balansowanie między stylami negocjacyjnymi w zależności od pozycji partnerów
•    Świadome zarządzanie interesami partnerów w celu zbliżenia prezentowanych stanowisk i wypracowaniu kompromisu jako wynik negocjacji
•    Skuteczne wykorzystywanie technik manipulacyjnych do osiągania oczekiwanych rezultatów
•    Skuteczne eliminowanie wpływu własnych emocji i wykorzystywanie swoją świadomość negocjacyjną do znalezienia docelowego porozumienia
•    Wykorzystywanie konfliktów do budowania alternatywnych rozwiązań korzystnych z punktu widzenia realizacji celów projektu
•    Definiowanie ograniczenia i świadome zarządzanie relacjami między partnerami forum dialogu społecznego
•    Opracowanie najlepszych alternatyw dla negocjowanego porozumienia
•    Optymalne wykorzystywanie narzędzi komunikacyjnych podczas procesu negocjacyjnego

Dla kogo?:
Szkolenie jest adresowane do osób, które w ramach swoich obowiązków zawodowych prowadzą negocjacje z klientami lub partnerami biznesowymi, chcących poszerzyć swoją wiedzę na temat skutecznych technik i narzędzi negocjacyjnych oraz umiejętności negocjacyjnych.

Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto

Program szkolenia:

I. Proces skutecznych negocjacji
- Definiowanie własnego stanowiska i obszaru negocjacyjnego
- Przygotowanie rzeczowego uzasadnienia (argumentacja) dla przyjętego stanowiska
- Ustalenie BATYNY
- Zebranie i dogłębna analiza informacji o partnerach
- Zebranie i analiza przedmiotu negocjacji
- Ustalenie własnych możliwości decyzyjnych
- Ustalenie kompetencji decyzyjnych partnera
- Ustalenie strategii działania
- Aktywne wykorzystanie szeregu technik do osiągnięcia pożądanego rezultatu

II. Fazy Przygotowania do negocjacji
- Przygotowanie merytoryczne
- Analiza przedmiotu negocjacji
- Przygotowanie organizacyjne
- Otwarcie negocjacji
- Debata
- Negocjacje właściwe
- Zamykanie negocjacji

III. Trudne sytuacje podczas negocjacji
- Impas
- Taktyki negocjacyjne
- Taktyki manipulacyjne
- Techniki sytuacyjne

IV. Style i strategie negocjacyjne
- Rywalizacja
- Dostosowanie się
- Unikanie
- Kompromis
- Współpraca

V. Budowanie relacji z interesariuszami
- Izolacja
- Rytuały
- Aktywność
- Bliskość

VI. Atmosfera w budowanie relacji
- Konflikty w negocjacjach
- Metody wpływania na dobry klimat negocjacji
- Wywieranie wpływu – prawa i podstawowe techniki perswazji

VII. Przygotowania do negocjacji we własnym projekcie
- Poznanie stanowisk i interesów członków zespołu
- Prezentacja własnych stanowisk i interesów
- Utrzymywanie klimatu dialogu
- Wdrożenie efektów debaty

VIII. Podsumowanie warsztatów negocjacyjnych

Metodologia:
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
1.    Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
2.    Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
3.    Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Literatura szkoleniowa:
•    Lax D. ,Sebenius J., Negocjacje w trzech wymiarach, MT Biznes, Luty 2010.
•    Bureš I. ,Złote zasady negocjacji, One Press, Wydawnictwo Helion , Maj 2006
•    Camp J., Wychodząc od NIE. Negocjacje dla twardzieli takich jak Ty, One Press, Wydawnictwo Helion , Grudzień 2008
•    Fisher R. , Shapiro D., Emocje w negocjacjach. Jak je wykorzystać nie tylko w biznesie, Czarna Owca, Marzec 2009.

Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.

Termin i miejsce szkolenia: